GRB st Baner PD

HIŽAKOVEC – VOLARNICA

Hizakovec-rodna_kuca_MG-m, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze

Naselje Hižakovec u sastavu je općine Gornja Stubica. Markacija započinje već kod dvorca Oršić u Gornjoj Stubici od kuda kreću staze broj 34 i broj 35. Staza se spušta asfaltnom cestom u naselje, prolazi pored Župne crkve sv. Jurja i Gubčeve lipe te se penje u naselje Brezje, a zapravo na prijevoj gdje se staze razdvajaju na 34  koja ide prema Slanom Potoku i 35 koja ide prema Hižakovcu. Bolja varijanta za ovaj smjer je skretanje s ceste Donja Stubica-Gornja Stubica kod dvorca Golubovec. Prema Hižakovcu polako se penjemo 2,7km dugačkom cestom kroz Milekovo Selo sve do kapele Sv. Križa. Naselje je poznato kao rodno mjesto vođe Seljačke bune, puntara Matije Gupca. Tu je najbolje ostaviti automobil jer dalje u naselju kroz koji prolazi uska cesta gotovo da i nema slobodnih proširenja ni mjesta za nesmetano parkiranje. Osim toga, s 320 mnv gdje je sagrađena kapela, prekrasan je pogled na Stubičku kotlinu ali i dalje do alpskih masiva u Sloveniji.

Cesta vijuga lagano penjući kroz naselje novih kuća, ali i velik broj preostalih tipičnih zagorskih drvenih hiža i štala. Jedinstven je to i neponovljiv prizor pa ga svakako treba doživjeti prije no što zauvijek nestane novom gradnjom. Do vrha zaselka Sačeri na 370 mnv stiže se za desetak minuta i tu napuštamo asfaltnu cestu skretanjem u desno u uski strmi klanac kroz šumu. Planinarska staza cijelo vrijeme prati jedan od šumskih putova i na mnogobrojnim raskrsnicama treba dobro paziti da se ne pođe krivim smjerom pogotovo jer je i markacija dosta izblijedjela. Staza većim dijelom prolazi hrptom iznad potoka Mrzljaka. Šuma kroz koju prolazimo prvo je niska bjelogorica u kojoj prevladavaju bukva i grab, ali ono što je ovdje zanimljivo je velik broj tise te nešto jela. Predio je to zvan Krvava mlaka. Planinarska staza ima nekoliko manjih uspona, dosta ravnica i malo spuštanja tako da nije zahtjevna sve do završnog uspona prema Volarnici. Što se više penjemo šuma postaje visoka sa velikim deblima bukve i jele, a ime nešto i kestena i trešnje. Nakon jednog od brojnih raskrsnica dobro će nam doći orijentir uz stazu na jednoj bukvi u vidu omanjeg svetišta. Nešto dalje ispod ceste nalazi se metalni kontenjer koji služi kao sklonište lovačkog društva. Da je ovaj predio bogat životinjama svjedoče brojni njihovi tragovi na putu.

Odmah iza kontenjera nailazimo na predio obrastao lijeskom. Do visine od 620 m gdje se sad nalazimo hodali smo sat vremena i prošli oko 3,5 km puta. Područje je to poznato kao Hegelove livade i veća raskrsnica putova, ali i najveća mogućnost njihovog krivog odabira jer markacije gotovo da i nema. Tako se odavde može doći skrenemo li lijevo do Ročićeve sjenokoše i dalje do Lipe. Na ovoj raskrsnici  svakako treba potražiti markaciju. Problem nastaje kad na nju nailazimo tek stotinjak metara dalje i što je najvažnije, na dva smjera i na oba su gotovo izblijedjele planinarske oznake. Pravi put za uspon prema Volarnici markiranom planinarskom stazom je skretanje u desno na toj raskrsnici i onda kad put dođe do potoka, krenuti koritom potoka u lijevo, a ne nastaviti putem u desno. Nakon dvjestotinjak metara po koritu potoka skreće se u desno i tu sad slijedi strma planinarska staza, ne više po šumskom putu, već staza u visokoj šumi jele i bukve. Kako je staza malo korištena problem nastaje u ljetnim mjesecima jer prolazi dosta rasprostranjenim kupinjakom i malinjakom čije se mladice lijepe oko nogu poput pipka hobotnice. Nakon prelaska preko širokog šumskog puta koji dolazi iz Slanog Potoka i dvadesetak minuta uspona dolazi se do Volarnice na 750 mnv i prijeđenog puta od približno 5 km za što treba oko sat i pol hodanja.

U koliko smo na prije spomenutom raskršću na Hegelovim livadama krenuli ravno, šumskim putem kroz klanac, a na kojemu se također nalazi poneka izblijedjela markacija, put nas vodi kroz šumu sve do širokog šumskog puta koji dolazi iz Slanog Potoka. Iznad puta nalazi se još jedna planinarska oznaka, ali onda dugo kako se penje kroz šumu nema ničega, sve do raskrsnice šumskih puteva gdje se odvaja smjer za Laz. Dalje markacija uredno vodi u predjel zvani Mala Črešnja, na raskrsnicu planinarskih putova gdje lijevi vodi prema Goršici i Lipi, a mi nastavljamo desnim putem uz uređeni izvor pitke vode zvani Mrzljak. Na Smandovoj karti, put koji smo prošli nema ucrtanog kao planinarska staza, a izvor je označen kao Mrzlak. Izvor je jedan od mnogobrojnih koji se spuštaju u stubičku kotlinu i prolazi centrom Donje Stubice kao potok pod imenom Rijeka.  Nakon malo penjanja putem pored izvora stiže se do raskrsnice putova i staza. Desnim se 5 minuta spušta prema Volarnici, a lijevo se penje na 824 mnv gdje je hrbat Medvednice. Volarnica se nalazi na nekada prelijepom šumskom proplanku u predjelu zvanom Gmanja šuma. Davne 1966. godine Šumarija Donja Stubica tu je podigla drveno sklonište i ubrzo  to postaje popularno planinarsko izletište. Napravljene su klupe i stolovi, uređen je izvor pitke vode te se sjedeći ispod nadstrešnice moglo uživati u pogledu na stubički kraj. Sada je taj užitak samo maštarija. Visoke su jele sakrile vidike, livada je zarasla grmljem, izvor je zapušten i ono najtragičnije, lijepo drveno zdanje sada je samo trula ruševina u šumi. Vremenu još samo prkosi klupa uz rub šume.

Ostavljamo Volarnicu, penjemo se 15 minuta do Leščice, zapravo na hrbat Medvednice i staza se sad malo penje, malo spušta uz ogromna debla jele i bukve sve do 800 mnv i poznate raskrsnice gdje se staza broj 35 spaja sa 1M spojnim putem Medvednicom. Odavde se lijevim odvojkom kroz prelijepu šumu spušta na Gorščicu. Vezano uz ovaj predio zvani Pušinjak vrijedi spomenuti da je ovo područje nekada bilo bogato puhovima.  A planinarska staza dalje nastavlja svoj prepoznatljiv malo gore malo dolje profil i za tridesetak minuta smo na području zvanom Velika Črešnja na 850 mnv. Odavde se može nastaviti dalje prema Hunjki ili spustiti u šumu Kulmerice prema Stubičkoj kotlini.

Tehnički podaci o stazi I Hižakovec – Volarnica – Velika Črešnja

Planinarska kuća Kulmerica – 1,15 h
Sljeme – 2,15 h
Velika Črešnja - 45 min

GPS track, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze
GE track, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze
Hižakovec, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze
Hižakovec selo, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze

GPS track

Staza na Google Earthu

Diagram puta

Pogled na Hižakovec

Hižakovec

Staza-svetište, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze

Staza-kontenjer, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze

Početak hodanja

Klanac i uspon

Pogled na selo sa staze

Malo svetište uz stazu

Lovački kontenjer u šumi

izvor Mrzljak, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze
Volarnica, GPS track Gornja Stubica-Volarnica, GPS track, Medvednica. Planinarenje, Zagorjepublic, planinarske staze